Leadership-ul convenţional vs. Leadership-ul permisiv

În ceea ce privește leadership-ul în România este momentul să privim din alt unghi şi să trecem de la un leadership convenţional la unul permisiv.

Leadership-ul convenţional e reţeta bătută în cuie, care nu se mai potriveşte cu schema organizaţională şi face mai mult rău decât bine. În schimb leadershipul permisiv ne învaţă cum putem să ne coordonăm activitatea în aşa maniera încât să ne atingem obiectivele eficient.

În activitatea mea de coaching în România am învăţat să iau o serie de reguli prestabilite şi să le pun în oglindă pentru a putea reflecta la modalitatea în care putem să ne schimbăm viziunea asupra leadershipului.

  1. Leadership-ul convenţional (C): începe prin cuantificarea sarcinilor şi structurarea lor într-o serie de foi de lucru.

   Leadership-ul permisiv (P): începe prin înţelegerea modului în care funcţionează compania, dinamica ei şi cum pot fi acestea adaptate la o serie de task-uri.

  1. (C): consideră că liderul trebuie să împingă obţinerea rezultatelor, să realizeze măsurători pentru a stabili exact performanța individuală.

    (P): susţine că este mai indicat să îi determine pe cei din jur să îşi atingă rezultatele, transformând atingerea obiectivelor în ceva ce ei îşi doresc.

  1. (C): consideră că performanța poate să fie planificată și controlată (prin atitudine de tipul “facem totul ca la carte și nimic nu va da greş” sau folosind abordări raționale).

    (P): înțelege complexitatea dinamicilor sociale din organizație. Încurcăturile, partea informală, spontaneitatea, prezente în fiecare zi, spun că managerii sunt într-o situație paradoxală: sunt „în control” şi în același timp nu au nici un fel de control.

  1. (C): cere indivizilor să îndeplinească obiective specifice şi să atingă rezultate predeterminate (pe baza unor planificări care nu se mai potrivesc în situațiile actuale).

     (P): le permite angajaţilor să lucreze la cel mai bun nivel prin faptul că le lasă libertatea de a-și alege ei obiectivele și modul de planificare.

  1. (C): cere respectarea proceselor rigide „de management al performanței „și a procedurilor predefinite de setarea rolurilor deţinute de angajaţi.

    (P): încurajează oameni să se îndrepte către poziţii care se află în concordanţă cu capacităţile lor.

Nume*

Prenume*

Telefon*

Email*

Compania*

Functia*

Vreau sa fiu contactat pentru

Sunt de accord cu termenii si conditiile acestui site.