Abilitatea de a controla o cameră

Acum 10 ani am fost căutat de o directoare de HR cu scopul de a lucra cu echipa din care ea făcea parte. Contractul era simplu: să acompaniez echipa de management în ședințele lor săptămânale, pentru a le da sugestii cu privire la dezvoltarea lor ca echipa.

Ei se întâlneau de fiecare dată în alta locație (o mare parte a businessului era centrat pe producție și aveau mai multe fabrici prin țara). În fiecare dintre locații, CEO-ul conducea ședința. O făcea perfect.

După câteva întâlniri, l-am abordat pe CEO și l-am întrebat dacă își dorește sa ii învețe și pe colegii lui aceasta arta dirijării unei ședințe. A fost foarte încântat de idee, dar foarte critic asupra abilitații lui de a face asta.

Primul pas a venit chiar de la el: a decis ca șeful din fiecare fabrica sa înceapă sa conducă ședințele, când ele se țineau la el/ea in locație. Iar pentru locațiile care erau NON-producție, sa le conducă directorii diviziilor de support.

Al doilea pas a fost sa le dea feedback personalizat, dar nu imediat după ședința, ci înaintea următoarei ședințe.

Acesta este doar unul din cazurile în care m-am implicat în situații de ghidare a clienților mei către desăvârșirea abilității de a controla o camera – abilitate esențială în mediul de business.

Dintre tacticile de a-ți îmbunătăți abilitatea de a controla o camera, vă sfătuiesc să vă concentrați pe următoarele:

  1. Ajungi mai devreme sau la timp – niciodată mai târziu. Este important ca primul lucru pe care îl spui atunci când intrii în cameră să nu fie o scuză sau o motivare a întârzierii.
  2. Arată-ți intențiile atunci când intrii în cameră. Când ajungi la ușă, oprește-te pentru o clipă și privește încăperea în care vei intra. Mergi direct către locul pe care vrei să îl ocupi și alege-l în funcție de scopul întâlnirii și aranjarea camerei.
  3. Adoptă o poziție dreaptă în scaun, cu ambele picioare pe pământ și spatele drept. Acest lucru semnifică stabilitate.
  4. Expune-ți opinia cu privire la discuțiile dintre colegi. În acest fel vei demonstra că ai fost atent la conversație și că aceasta este importantă pentru tine.
  5. Pregătește-te din timp pentru ședintă – Strânge materialele necesare, citește-le și ia notițe pentru a avea totul sub control în timpul discuți.

De aceea am realizat Workshop Prezenta Executivă. Vreau să văd cât mai multi lider de organizații pregătiți pentru dificultățile acestei poziții.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top