leadership

Let your problems be the solution

…întrebările pe care ți le pui acum pot fi soluția de care ai nevoie mâine.

Leadership-ul poate prinde contur în multe forme. Câți lideri, atâtea stiluri de a conduce. Însă, când vine vorba de noua generație de lideri, lucrurile se schimbă și intervine un nou concept. Rezolvarea problemelor devine mai importantă decât ego-ul fiecărei persoane aflate la conducere.

Noul stil de leadership a fost propus de către cei de la MIT University, care pledează pentru liderii care se focusează pe rezolvarea problemelor și care încearcă să găsească oamenii potriviți la momentul potrivit. Oameni care nu aleargă după titulaturi și urăsc să fie numiți lideri. Sunt cei care pornesc „anti-leader leadership” sau „problem led leadership”. Acest stil de leadership a fost descoperit în urma unui studiu făcut de către cei de la MIT, având a eșantion  liderii pe care încearcă să îi construiască încă de pe băncile școlii.

Leadership-ul poate fi un puzzle

Liderii noi se ascund de sintagma de leadership și caută să fie cei care găsesc soluții la probleme. Sunt cei care evită să dea ordine și se orientează către a-i ghida pe cei din echipa lor către rezolvarea problemelor care se potrivesc calităților lor.

Atunci când ai o echipă complexă, trebuie să le recunoști fiecăruia calitățile și să le aranjezi, asemeni unui puzzle, în problema ta. Vei descoperi că atunci când alegi oamenii potriviți toate lucrurile se leagă și soluțiile nu încetează să apară.

Branding pentru leadership

Povestea noilor lideri se poate aplica în orice companie. Poți identifica și transforma tipul tău de management  într-un pattern pe care îl poți aplica pe fiecare manager sau angajat din echipa ta.

Companiile transformă, acum, leadership-ul  în brand și ajung să decidă tipul de lideri pe care îi construiesc.  Acest model aduce după sine o schimbare de personal recurentă – o dată la trei/șase luni.

Una dintre strategiile propuse este ca liderii să fie atenți la cei pe care îi concediază și la cei care demisionează.  Este metoda prin care companiile pot afla ce fel de leadership funcționează sau nu. Aceeași strategie a fost abordată și de către un senior executive într-o companie multinațională care a ajuns la concluzia următoare.

„Dacă nu ești interesat să ai o viață creativă și care te provoacă la fiecare pas, te vei plictisi aici (n.r. în companie). Dacă îți place să fii provocat, aici vei avea oportunitatea să reacționezi, iar dacă nu reacționezi, înseamnă că ai greșit adresa și locul tău nu este aici.”

Sună dur, dar este pertinent și sănătos. Este atât în interesul tău cât și în cel al companiei să identifici oamenii potriviți pentru compania ta. În noua eră, companiile transformă leadership-ul în brand și ajung să decidă tipul de lideri pe care îi construiesc.  Acest model aduce după sine o schimbare de personal recurentă, o dată la trei/șase luni.

Noua generație de lideri schimbă percepții

Liderii noii generații sunt cei care găsesc soluții. Aleg să colaboreze și să identifice calitățile fiecărei persoane, îndrumând-o să se dezvolte în zonele în care se regăsesc. Sunt cei care nu luptă să fie ei cei mai buni în toate domeniile ci aleg să se perfecționeze într-o anumită arie, lăsând loc pentru cei care au ales să devină profesioniști în alte domenii.

Acești lideri sunt și cei care analizează fapte reale. Iau datele pe care le au și construiesc pe ele. Nu e suficient să se folosească de instinct. Pornesc în rezolvarea unei probleme prin structurarea unei strategii și își pun întrebările necesare pentru a înțelege de unde vine problema.

Concluzia pe care o putem trage după identificarea acestui tip de management care devine tot mai des întâlnit este că oamenii și companiile trebuie să înțeleagă că leadership-ul are acum locul și timpul său.  Nicio persoană nu este obligată să rămână într-un loc care nu i se potrivește și nicio companie nu trebuie să aleagă oameni care nu i se potrivesc. It’s a matter of healthy choices.

Cum poți identifica stilul tău de leadership, vom dezbate împreună la Masterclass-ul  de pe 22 iunie.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.