Around your reputation

…you are what you do and what you say

  1. De cât timp ai nevoie pentru a-ți construi reputația?
  2. De cât timp e nevoie pentru a-ți distruge reputația?

Lucrurile sunt pe atât de simple pe cât sunt de grele. Reputația bună vine în urma acțiunilor tale care au impact asupra comunității sau clienților tăi. Se construiește cu greu și are la temelie recomandările celor din jur. Atât în branding personal, cât și în business, vorbim de marketing-ul word – of – mouth. Este cel care te poate ajuta cel mai ușor să crești dar este și cel care te poate distruge mai repede decât crezi.

Pe scurt, povestim de recomandările tale și modul în care te percep oamenii din jur.

Nu degeaba există vorba că „10 recomandări bune pot fi anulate de o recomandare proastă”.

Reputația afacerii tale începe din vârf

Conform unui studiu al Institutului pentru Reputație,  „în cazul companiilor cu o reputație medie, doar 23% le-ar cumpăra produsele, dar procentul urcă la 39% dacă reputația este solidă și la 77% dacă este excelentă. ”Impactul reputației asupra afacerii este masiv, de aceea companiile de top din lume gestionează acest aspect în mod sistematic”, declară James Brickford, Directorul General al Institutului pentru Reputație (Perceptum.ro, 2017)

Managementul reputației înseamnă mai mult decât o campanie de PR (Public Relations). Ține de tine ca persoană cum gestionezi fiecare acțiune din viața ta, fiecare serviciu pe care îl oferi sau fiecare conversație care îți poate aduce repercursiuni.

Alege să schimbi ce nu e sănătos

Fiecare dintre noi are calități și defecte. Este uman, în fond și la urma urmei. Însă, depinde foarte mult de cum reușim să scoatem în evidență lucrurile bune și cum lucrăm la lucrurile care ne scad din reputația impecabilă pe care trebuie să o construim.

Nu suntem perfecți, bineînțeles. Dar putem încerca să facem lucrurile cât mai bine.

Reputația e un clasic în viață

Indiferent de schimbările ce au loc în mediul de business, reputația și profesionalismul tău nu se învechesc. Și aici fac o comparație clișeistică legată de vinul care devine mai bun pe măsură ce trece timpul. La fel e și cu reputația și profesionalismul tău. Cu cât le construiești mai bine în timp, cu atât e mai puțin probabil ca acestea să devină „pătate”.

Reputația este acel ceva pe care îl construiești toată viața, gândind strategic fiecare pas sau lucru pe care îl faci sau îl spui.

„Reputaţia reprezintă un activ imaterial esenţial al organizaţiei şi reprezintă o armă împotriva concurenţei. Reputaţiile solide pun beţe în roate concurenţei şi asigură ROI, pentru că sunt greu de imitat (Caves&Porter, 1977). O reputaţie corporativă solidă indică faptul că produsele şi serviciile acelei corporaţii sunt de bună calitate (CarmeliTishler, 2005), şi că organizaţia este responsabilă şi îşi va trata bine clienţii.” (PR Romania, 2009)

Reputația ta e și cea a oamenilor ce te urmează

Imaginea ta se răsfrânge și asupra celor care lucrează pentru compania ta. Când oamenii sunt asociați cu numele tău, trebuie ca acesta să fie unul puternic și de încredere, ca ei, la urma lor, să transmită mai departe încredere și profesionalism.  Managerii lui Andrei și Ioana sunt cei care comunică filozofia ta și întăresc încrederea celor care te urmează. Fii sigur că tot ce comunici în cadrul organizației e și ce lași să se vadă la suprafață.

Dezbaterea e sănătoasă

Subiectul nostru e unul complex pentru care merită să te invit pe 22 iunie la un Master Class by Mihai Stănescu altfel, unde we unplug leadership și dezbatem cum putem să ne construim corect reputația într-o lume în care business-ul tău depinde de ce zic ceilalți despre produsele sau serviciile tale.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.